Σάββατο, 18 Απριλίου 2009

www.trikalaola.blogspot.com


Το νέο blogs των Τρικάλων, σας εύχεται «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ» (Κάντε κλικ επάνω στην εικόνα για να ανοίξει). Διαβάστε περισσότερα...

Το Άγιο Φως από τον Πανάγιο Τάφο, φτάνει σήμερα στα Τρίκαλα περίπου στις 22:00.



Περίπου στις 10 το βράδυ, θα φτάσει στο Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Τρικάλων, το Άγιο Φως από τον Πανάγιο Τάφο των Ιεροσολύμων. Κάθε χρόνο η Ελληνική κυβέρνηση, φροντίζει να παραλαμβάνει κατευθείαν το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα με ειδική πτήση. Φέτος η μεταφορά του Αγίου Φωτός θα γίνει με Κυβερνητικό αεροσκάφος και όχι με αεροσκάφος της Ολυμπιακής. Στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, το Άγιο Φως θα φτάσει περίπου στις 18:00 και θα του αποδοθούν τιμές Αρχηγού κράτους. Από εκεί, με 17 πτήσεις θα πάει σε διάφορα σημεία της Ελλάδος. Στη Λάρισα το στρατιωτικό αεροσκάφος θα προσγειωθεί περίπου στις 21:00. Από εκεί θα το παραλάβει αντιπροσωπία της Ιεράς Μητρόπολης και θα το μεταφέρει στο Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου. Το ότι το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα φτάνει μέχρι τα Τρίκαλα, ίσως πολλοί πιστοί να μην το ξέρουν. Αξίζει να μεταφέρει το Άγιο Φως όποιος θέλει και στο πιο απομακρυσμένο χωριό των Τρικάλων. Είναι κρίμα να φτάνει μέχρι τα Τρίκαλα και να μη το παίρνουν όλες οι ενορίες. Το Άγιο Φως, εκτός απρόοπτης καθυστέρησης, θα διανεμηθεί σε Βαλομάνδρι, Φωτάδα, Κάτω Ελάτη, Βαλτινό, Δενδροχώρι και αν υπάρχει χρόνος και σε άλλα χωριά. Όποιος επιθυμεί να παραλάβει το Άγιο Φως που είναι κοντά σε αυτά τα χωριά, μπορεί να επικοινωνήσει στο
Κιν. 6976658568 Νίκος Σαλέπης. Διαβάστε περισσότερα...

Επισημάνσεις – προτάσεις για επικίνδυνα οδικά σημεία.





1. Διάβαση Πύργου.
2. Νέα διάβαση στον περιφερικό δακτύλιο (Κηπάκι).
3. Οδικός άξονας Πύργος – Γέφυρα Βαλομανδρίου (Πηνειός) και η διασταύρωσή του με το νέο περιφερειακό δακτύλιο.
Κατά καιρούς υπήρξαν δημοσιεύματα, με εκτενή αναφορά για τα παραπάνω σημεία. Διαχρονικά όμως η πολιτεία, βάση των σχεδιασμών που έχουν γίνει, φαίνεται πως αδυνατεί να κάνει επιτυχώς σχεδιασμούς, που να προσφέρουν ασφάλεια σε οδηγούς και πεζούς. Κι αυτό, γιατί θα υπάρχουν πάντα αυτά τα μικρά ή μεγάλα συμφέροντα, που έχει σαν αποτέλεσμα να πληρώνει ακριβά η κοινωνία μας, στο σύνολό της. Έχουν πληρώσει και θα πληρώνουν αυτό το «άτιμο συμφέρον», απλοί αθώοι πολίτες με την ίδια τους τη ζωή, όπως έχει διαπιστωθεί από τα πολυάριθμα δυστυχήματα που έχουν γίνει. Για τις τεράστιες υλικές ζημιές και την ψυχική οδύνη των εμπλεκομένων σε ατύχημα, αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα μετά το θάνατο, είναι όμως πολύ οδυνηρά. Και τι αξία έχει η ανθρώπινη ζωή, μπροστά σε οποιοδήποτε άνομο συμφέρον; Καμία δυστυχώς! Το Μάρτιο του 2004, είχα δημοσιεύσει τότε σε όλο τον τοπικό τύπο, επί τρεις ημέρες, σε τρεις ενότητες, τις επισημάνσεις μου για τα παραπάνω σημεία (εκτός της νέας διάβασης στο Κηπάκι). Επίσης έγιναν αναφορές με εκπομπές στα τοπικά ραδιόφωνα και στα κανάλια. Αυτές τις επισημάνσεις τις οποίες περιείχαν και σχεδιαγράμματα, τις αναλήφθηκε κανένας τότε; Πριν λίγες ημέρες, αμέσως και μετά το τελευταίο ατύχημα, με τον βαρύ τραυματισμό συμπολίτη μας, είχα δημοσιεύσει 23 ερωτήματα στην ανοιχτή επιστολή για τα παραπάνω σημεία. Δεν περίμενα βέβαια να απαντήσει κάποιος από την επίσημη πολιτεία, για ευνόητους λόγους. Απάντησε όμως ο κ. Γιώργος Κρανιάς, Πρόεδρος των φίλων του σιδηροδρόμου Τρικάλων. Για όποιον διάβασε τις απαντήσεις (τις οποίες γνώριζα εμμέσως), θα αναλήφθηκε πολλά πράγματα! Η πολυσυζητημένη διάβαση - διασταύρωση του Πύργου, κατέχει ίσως μία θέση στο βιβλίο Γκίνες, σαν παγκόσμια πρωτοτυπία κακού σχεδιασμού. Αυτό καταδεικνύεται από τα πολυάριθμα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα που έχουν συμβεί διαχρονικά. Μπορεί το ανθρώπινο λάθος να είναι ο κύριος παράγοντας πρόκλησης ενός ατυχήματος, η συγκεκριμένη όμως διάβαση – διασταύρωση, σε παραπέμπει στο λάθος, που δύσκολα αποφεύγεις. Σημειωτέο, τη Μ. Τρίτη έγινε και άλλο ατύχημα, χωρίς ευτυχώς τραυματισμούς. Τα οδικά φανάρια δεν λειτουργούσαν (αναβόσβηναν όλα στο πορτοκαλί). Οδηγός Ι.Χ. εγκλωβίστηκε πάνω στην σιδηροδρομική γραμμή, λόγω του μεγάλου συνωστισμού που επικρατούσε και αντιλαμβανόμενος τι είχε συμβεί ο οδηγός της αμαξοστοιχίας Intercity, που προέρχονταν από Καλαμπάκα, άρχισε να κόβει ταχύτητα κοντά στο Κηπάκι και κατάφερε μα σταματήσει λίγο πριν τη διάβαση. Ο οδηγός του Ι.Χ. πανικόβλητος, χτύπησε πάνω στην μπάρα για να αποφύγει το μοιραίο. Η μη επαρκείς και επικίνδυνη λειτουργία των φαναριών, είναι γνωστή. Συνοπτικά. Δεν μπορεί να περιμένεις πάνω στις γραμμές, όταν στη δικιά σου λωρίδα κυκλοφορίας έχει πράσινο, ενώ συγχρόνως θα πρέπει να δώσεις προτεραιότητα στον απέναντι οδηγό, ο οποίος έχει και εκείνος πράσινο και να πας σε οποιαδήποτε κατεύθυνση θελήσεις και να δώσεις προτεραιότητα στον πεζό, ο οποίος έχει και αυτός πράσινο ανθρωπάκι και το σημαντικότερο, εκείνη τη στιγμή να περνά και το τραίνο! (όλα τα ΚΑΙ μαζί δε γίνεται). Αυτά δεν γίνονται πουθενά στον κόσμο! Επειδή τώρα, μάλλον δεν πρόκειται να γίνεται ανισόπεδος κόμβος, γιατί τον «έπνιξαν» τα μικροσυμφέροντα και τα ψηφαλάκια, η απλή πρόταση με τα βασικά είναι η εξής: Προτεραιότητα με πράσινο σε όποιον εισέρχεται στη διασταύρωση με τη σειρά, 1,2,3,4 και όχι αυτό που γίνεται τώρα. Προτιμότερο είναι να χάσουμε δύο λεπτά από τον χρόνιο μας, παρά να χάσουμε την ίδια μας τη ζωή. Αυτό να συνδυαστεί με τη διέλευση των πεζών οι οποίοι τώρα δεινοπαθούν να περάσουν. Άνοιγμα των πεζοδρομίων γύρο από τη διασταύρωση. Μονοδρόμηση του παράλληλου δρόμου που οδηγεί στον Πυργετό, με κατεύθυνση μόνο προς Πυργετό, αποκλείοντας έτσι την 5η είσοδο στη διασταύρωση, κερδίζοντας χρόνο στις βασικές. Και φυσικά, ο συνδυασμός του οδικού φαναριού, με αυτό της διέλευσης του τρένου, για να ανάβουν όλα κόκκινα όταν περνά το τρένο. Έτσι εκμηδενίζεται η πιθανότητα ατυχήματος. Όσο για την επιμήκυνση της μπάρας, μάλλον αυτή θα πρέπει να γίνει και να είναι πιο διακριτή, γιατί παρατηρείται το φαινόμενο μερικοί να περνούν ανάμεσα. Αυτά, μαζί με άλλες παραμέτρους, θα κατατεθούν στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Τρικκαίων με υπόμνημα, αμέσως μετά το Πάσχα. Η νέα διάβαση που δημιουργείτε στο Κηπάκι, με το νέο περιφερειακό δακτύλιο, δεν περιλαμβάνει ανισόπεδο κόμβο, με τη δικαιολογία πως η σιδηροδρομική γραμμή θα περάσει έξω από την πόλη των Τρικάλων. Πότε όμως χρονικά η γραμμή θα περάσει απ’ έξω; Κανένας δεν ξέρει και σίγουρα δεν θα είναι στο άμεσο μέλλον. Αν κατασκευαζόταν ο ανισόπεδος κόμβος, θα έμενε φυσικά και στη θέση της σιδηροδρομικής γραμμής θα μπορούσε να γίνει ένας άλλος δρόμος. Δε νομίζομαι πάντως πως αυτή είναι δικαιολογία, ή ότι δεν έπαιρνε να κατασκευαστεί εναέρια ή υπόγεια. Ο οδικός άξονας Πύργος – Γέφυρα Βαλομανδρίου (Πηνειός) και η διασταύρωσή του με το νέο περιφερειακό δακτύλιο, Πύλης – δέλτα Καλαμπάκας. Πριν 7 χρόνια κατασκευάστηκε ο νέος δρόμος, ο οποίος φυσικά δεν ήταν αναμενόμενος των προσδοκιών των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής. Δημιουργήθηκαν νέες επικίνδυνες στροφές και μέχρι τώρα είχαμε πολλά τροχαία με τις όποιες συνέπιες και έναν νεκρό. Το τελευταίο κομμάτι αυτού του δρόμου που είναι κοντά στη γέφυρα, δόθηκε στην κυκλοφορία πριν λίγες ημέρες. Προσοχή στους διερχόμενους οδηγούς έως ότου ολοκληρωθεί η σήμανση. Στο σημείο που διασταυρώνεται με το νέο περιφερειακό, άλλαξε ο αρχικός σχεδιασμός, ιδίως από τον Πύργο μέχρι το σημείο(που είχα δημοσιεύσει το 2004 και δεν πήρε κανένας χαμπάρι!) και δημιουργούνται νέες στροφές. Παραμένουν και οι παλιές λίγο μετά τον Πύργο. Εκεί εξαντλήθηκαν όλα τα περιθώρια καλύτερου σχεδιασμού; Να απαντήσω μόνος μου, γιατί απάντηση δεν πρόκειται να πάρω. «ΟΧΙ». Σε αυτόν το δρόμο, ο οποίος έχει πολύ κίνηση και εξυπηρετούνται βασικά 4 δήμοι της ευρύτερης περιοχής, δεν θα κοπούν φυσικά κορδέλες. Αν κοπούν θα είναι μαύρες και όχι άσπρες, λόγω της καρμανιόλας που δημιουργείται. Ωστόσο ο νέος περιφερειακός δακτύλιος, θα δώσει μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό του Νομού Τρικάλων.
Νίκος Σαλέπης salepisn@otenet.gr
Κάτοικος Βαλομανδρίου Διαβάστε περισσότερα...