Η Microsoft και η Yahoo συμφώνησαν την Τετάρτη σε μια συμμαχία που μπορεί να δημιουργήσει έναν ισχυρό ανταγωνιστικό αντίπαλο της Google στον τομέα των διαδικτυακών αναζητήσεων.Σε κοινή τους ανακοίνωση, οι δύο εταιρείες επιβεβαίωσαν την ευρέως αναμενόμενη συμφωνία τους, που αφενός δίνει στη Microsoft τη δυνατότητα να ενσωματώσει την ερευνητική τεχνολογία της Yahoo στις υπάρχουσες ερευνητικές της πλατφόρμες για 10 χρόνια, ενώ καθιστά τη Yahoo βραχίονα πωλήσεων των διαφημίσεων της συμμαχίας και για τις δύο εταιρίες.
«Η συμφωνία δημιουργεί μεγάλες υπεραξίες για τη Yahoo, για τους χρήστες μας και για τον κλάδο, και πιστεύω ότι ανοίγει μια νέα εποχή καινοτομίας και ανάπτυξης στο διαδίκτυο», δήλωσε η Κάρολ Μπαρτζ, διευθύνων σύμβουλος της Yahoo. «Οι χρήστες θα συνεχίσουν να γεύονται τις αναζητήσεις σαν ζωτικό κομμάτι της Yahoo εμπειρίας τους και θα απολαμβάνουν τεχνολογικές εφαρμογές αυξημένης καινοτομίας χάρη στα μεγέθη και τους πόρους που η συγκεκριμένη συμφωνία θέτει στη διάθεσή μας», πρόσθεσε. Η μετοχή της Yahoo έπεσε κατά 6% σχεδόν, στα 16,09 δολάρια ενώ η μετοχή της Microsoft ανέβηκε κατά 1%, στα 27,3 δολάρια.
Η συμφωνία σηματοδοτεί το τέλος της 18μηνης πολιορκίας της Yahoo από την Microsoft, που ξεκίνησε με μιαν προσφορά πλήρους εξαγοράς η οποία συγκλόνισε τον κόσμο του διαδικτύου. Από το περασμένο καλοκαίρι, όμως, ο γίγαντας του λογισμικού άρχισε να επιδιώκει μια πιο χαλαρή συμμαχία που θα συνδύαζε τις τεχνολογίες αναζήτησης και τα συστήματα διαφημίσεων μέσω αναζητήσεων των δύο εταιριών, ενισχύοντας έτσι τις δυνατότητές τους να παλέψουν τον μεγάλο τους ανταγωνιστή, τη Google.
«Παραδοσιακά υπήρχε πολύς ανταγωνισμός στο διαδίκτυο και η εμπειρία μας είναι ο ανταγωνισμός παράγει πολύ θετικά αποτελέσματα για τους χρήστες», δήλωσε εκπρόσωπος της Google την Τετάρτη. «Προφανώς και δεν είχαμε μέχρι στιγμής τη δυνατότητα να δούμε τη συμφωνία, αλλά θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτήν και είμαστε σίγουροι ότι θα τη δουν εκ του σύνεγγυς και οι εποπτικές αρχές», είπε.
Η Yahoo εκτιμά ότι η συμφωνία θα της αποφέρει 500 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια λειτουργικά έσοδα και θα της εξοικονομήσει 200 εκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιακές δαπάνες. Η Yahoo θα αποζημιωθεί από τη Microsoft μέσα από το μοίρασμα των εσόδων της κυκλοφορίας στο δίκτυο των δικτυακών τους τόπων. Και οι δύο εταιρείες θα διατηρήσουν τα δικά τους τμήματα διαφήμισης και πωλήσεων.
«Μέσω της συμφωνίας με την Yahoo ενισχύουμε την καινοτομία στην έρευνα, προσφέρουμε αυξημένες αξίες στους διαφημιστές και πραγματική επιλογή στους καταναλωτές σε μια αγορά που επί του παρόντος κυριαρχείται από μία και μόνη εταιρεία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Στιβ Μπάλμερ. «Η συμφωνία με την Yahoo μας δίνει τα μεγέθη που χρειαζόμαστε για ακόμη ταχύτερους προόδους σε ό,τι αφορά τη σχετικότητα και τη χρησιμότητα στις αναζητήσεις».
Οι συνομιλίες φάνηκαν να ευοδώνονται την περασμένη βδομάδα καθώς οι δύο πλευρές προσέγγισαν τις βασικές γραμμές μιας συμφωνίας η οποία προβλέπει ότι η Yahoo δεν θα πάρει προκαταβολή όπως είχε προτείνει αρχικά πέρυσι η Microsoft, αλλά ότι οι δύο πλευρές θα μοιράζονται τα μελλοντικά έσοδα των διαφημίσεων διαδικτυακής αναζήτησης.
Για τη Yahoo, η συνεργασία με τη Microsoft σημαίνει πρωτίστως εισροές ρευστότητας σε μια εποχή που τα έσοδα στον τομέα της αναζήτησης κινούνται πτωτικά. Η Κάρολ Μπαρτζ, που ανέλαβε την εταιρεία τον περασμένο Ιανουάριο, μετά το αδιέξοδο των συνομιλιών με τη Microsoft, συνεχίζει τις περικοπές προσωπικού περιορίζοντας δραστηριότητες ήσσονος σημασίας για τον όμιλο. Έχει όμως αποφασίσει ότι η Yahoo πρέπει να διατηρήσει ένα αξιοσημείωτο μερίδιο στην αγορά αναζητήσεων - σήμερα ανέρχεται σε 20% -, γιατί πιστεύει ότι τα δεδομένα των αναζητήσεων αποτελούν βάση για τις στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών, κι επειδή οι διαφημίσεις συνεχίζουν να παίζουν μείζονα ρόλο για το μέλλον της Yahoo.
Μετά την επανεισαγωγή και αλλαγή ονομασίας της μηχανής αναζήτησης της Microsoft, Bing, ένας βασικός επενδυτής της Yahoo δήλωσε ότι το γεγονός πως η Bing αντιπροσώπευε μια μεγάλη τεχνολογική βελτίωση καθησύχασε τις ανησυχίες της Yahoo ότι η συνεργασία με ένα κατώτερο προϊόν που θα έδιωχνε τους χρήστες της Yahoo.
«Νομίζω ότι έγινε καλή δουλειά», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα η Κ. Μπαρτζ. Το τελευταίο τρίμηνο, τα έσοδα της Yahoo από τις υπηρεσίες αναζήτησης είχαν υποχώρηση 15% σε ετήσια βάση.
Αλλά ούτε η Yahoo ούτε η Microsoft έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να αμφισβητήσουν την ισχυρή κυριαρχία της Google στην παγκόσμια αγορά αναζητήσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Comscore, η Google αύξησε το μερίδιό της στις παγκόσμιες αναζητήσεις από 60% τον περασμένο Αύγουστο σε 69% το Μάιο του 2009, ενώ το μερίδιο της Yahoo συρρικνώθηκε κατά την ίδια περίοδο από 11% σε 9%. Η Microsoft που εισήγαγε την Bing παρέμεινε σταθερή με μερίδιο κοντά στο 3%, πίσω από την κινεζική Baidu με μερίδιο 9% το Μάιο. Ακόμα και ο συνολικός αριθμός των αναζητήσεων των Microsoft και Yahoo δεν μπορεί να φτάσει των της Google. Σύμφωνα με τον ερευνητικό όμιλο Nielsen, η Bing είχε 41 εκατ. αποκλειστικούς χρήστες στις ΗΠΑ τον Ιούνιο έναντι 67 εκατομμυρίων της Yahoo και 136 εκατ. της Google.
Πηγή: sofokleous10.gr
Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα σχόλια να γίνονται μόνον επώνυμα!