Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Ο πολιτισμός της εικόνας στη Σχολική Βιβλιοθήκη του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων με προβολές, θεματικές παρουσιάσεις, κριτικό σχολιασμό τους.

Ο πολιτισμός της εικόνας είναι κυρίαρχος στις μέρες μας. Στην αποκωδικοποίηση και ερμηνεία του ουσιαστική είναι η παρέμβαση του δημιουργικού δασκάλου: η επιλογή ταινιών με κριτήρια επιστημονικά, παιδαγωγικά, καλλιτεχνικά σηματοδοτεί την...
...ουσία της εκπαίδευσης-παιδείας σε ιδέες και περιεχόμενο αλλά και την αισθητική της με βάση την εικόνα και τη φωτογραφία. Εξάλλου, αυτοί ακριβώς οι εναλλακτικοί τρόποι μάθησης και διαμόρφωσης του αξιακού συστήματος των μαθητών/μαθητριών μας, με την κριτική προσέγγιση προβολών, το διάλογο, τη σύγκρουση που ακολουθεί το διάλογο, τη σύνθεση, την ανασύνθεση και τέλος την εμπέδωση, θεωρητική και πρακτική, οδηγούν εποπτικά στη συνειδητοποίηση ότι η “κατασκευή εικόνων” από τον άνθρωπο εμπεριέχει την ερμηνεία τους από τους αποδέκτες τους.
Με όλους τους παραπάνω τρόπους και μεθόδους, οι εικόνες ως κώδικας επικοινωνίας αποκωδικοποιούνται και ο κόσμος τους, ο πολιτισμός της εικόνας ανοίγει το σχολείο στην κοινωνία μέσα από τη Σχολική Βιβλιοθήκη. Επίσης οι συνεργασίες με άλλα σχολεία ( την Παρασκευή, 23-04-2010 μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης του 3ου Λυκείου με συνοδό την καθηγήτριά τους Λέγκα Μαρία, φιλόλογο, επισκέφθηκαν τη σχολική βιβλιοθήκη του 2ου ΕΠΑΛ για προβολή ταινίας σχετικής με τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό), ο σχεδιασμός και η εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με βασικό εκπαιδευτικό κορμό τις εικόνες και την ερμηνεία τους αποτελούν «δρόμους» οργάνωσης διαθεματικών προσεγγίσεων στη βιβλιοθήκη.
Κατά τη διάρκεια των δυο προηγούμενων εβδομάδων, η υπεύθυνη καθηγήτρια Αμαλία Κ. Ηλιάδη, σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Παπάντου Χριστίνα, εκπαιδευτικό Υγείας και Πρόνοιας, Κοθρά Βαρβάρα, φιλόλογο και Φαίη Μαρκάκη, νομικό, επέλεξε προς προβολή στο χώρο της βιβλιοθήκης, από μια ποικιλία οπτικοακουστικού εκπαιδευτικού υλικού και σχετικών ντοκυμαντέρ, τις ακόλουθες ταινίες:
Α) Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης του 1453. (παραγωγή National Geographic, χορηγός ΟΠΑΠ)
Β) Άουσβιτς: Οι Ναζί και η «Τελική Λύση» 1-2. Παραγωγή BBC 2006. Ιστορικός σύμβουλος σειράς: Professor Ian Kershaw. Η οδυνηρή ανακάλυψη των στρατοπέδων συγκέντρωσης και ο τρόμος της βιομηχανίας θανάτου των στρατοπέδων αναλύεται με κάθε λεπτομέρεια σε αυτό το καταξιωμένο ντοκιμαντέρ. Β΄Παγκόσμιος πόλεμος: Οι μεγάλες στιγμές. Όλη η αλήθεια για τα Ες-Ες. 2001. Παραγωγή BBC 2001.
Γ) Ο Β΄Παγκόσμιος πόλεμος και το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων 1941-1944. Μια ψηφιακή εφαρμογή πολυμέσων του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος(πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό)
Δ) Η Γενοκτονία των Ποντίων, εφημερίδα «Έθνος».
Ε) Φιλάνθρωπος Ειρήνη, της Μαρίας Χατζημιχάλη-Παπαλιού, μουσική Μίκης Θεοδωράκης, με την υποστήριξη της UNESCO και της ύπατης αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Μια πρωτοβουλία της Προεδρίας της Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την Παγκόσμια Ημέρα της Ειρήνης. 21 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης: ο Νέλσον Μαντέλα, ο Φερνάντο Μποτέρο, ο Αντόνιο Γκουτιέρες, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και η Μαρία Φαραντούρη διαβάζουν κείμενα του Ομήρου, του Θουκυδίδη, του Ηροδότου, του Πινδάρου, του Ελύτη και του Σεφέρη για την ειρήνη. Η επιλογή και η μετάφραση των κειμένων έγιναν από τον φιλόλογο-καθηγητή Πανεπιστημίου Φάνη Κακριδή και το μοντάζ από τον Γιάννη Τσιτσόπουλο.
ΣΤ) Ο Εγκέφαλος: παρουσίαση του εγκεφάλου ως κεντρικού οργάνου του ανθρώπινου οργανισμού. Περιγραφή της ανατομίας του και των αρμοδιοτήτων των επιμέρους περιοχών του. Στόχοι: αναγνώριση και κατανόηση της σημαντικότητας του εγκεφάλου σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο (για το μέλλον της ανθρωπότητας). Απόκτηση βασικών γνώσεων σχετικά με τη λειτουργία του και σχετικά με τις μεθόδους ιατρικής αντιμετώπισης παθήσεων του εγκεφάλου.
Ζ) Η Ευρώπη σε κίνηση, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, γραφείο για την Ελλάδα: www.europarl.gr , www.europarl.eu.int Η Ευρωπαϊκή οικοδόμηση, τα ορόσημα και τα πρόσωπα από το ξεκίνημα της ιστορικής της διαδρομής έως τη διαδικασία επικύρωσης του ευρωπαϊκού Συντάγματος
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ τα σχόλια να γίνονται μόνον επώνυμα!