Πραγματοποίηση Σεμιναρίων Αυτογνωσίας, Αυτοεκτίμησης, Αυτοπεποίθησης στο 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων από το «Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης», με την άποψη ότι «Το ταξίδι της ζωής ξεκινά με την Πρόληψη».
Μετά από άμεση και ευγενική ανταπόκριση στην πρόσκληση της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 2ου ΕΠΑΛ, και σε συνεργασία με τις καθηγήτριες...
...Βαρβάρα Κοθρά, φιλόλογο, Παπάντου Χριστίνα, εκπαιδευτικό νοσηλευτικής και Μπαρούτα Ευαγγελία, αγγλικής, το «Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης» Τρικάλων υλοποιεί σειρά σεμιναρίων για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας των τμημάτων Τεχνολογικής, Γεωπονικής Κατεύθυνσης και Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας. Η κ. Σουλιώτη Ρίτσα, κοινωνική ανθρωπολόγος, μέλος του Κέντρου, επισκέπτεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα παραπάνω τμήματα και, συζητώντας, ελεύθερα και δημιουργικά, με τους μαθητές και τις μαθήτριες, χρησιμοποιώντας κατάλληλες για την όλη διαδικασία μεθόδους και τεχνικές, φέρει σε πέρας ολοκληρωμένες «συνεδρίες».
Το «Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης» (Βίκτωρος Ουγκώ 2, τηλ. : 24310 75555, e-mail: kkptrik@otenet.gr ), ένα από τα 70 Κέντρα Πρόληψης που λειτουργούν στην Ελλάδα (σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ) υλοποιεί δράσεις, προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, τα οποία απευθύνονται άμεσα ή έμμεσα στους νέους.
Η Πρόληψη είναι μια θετική διεργασία που στοχεύει στην ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων, στην καλλιέργεια και ενδυνάμωση της προσωπικότητας του ατόμου, καθώς και στη διαμόρφωση θετικών στάσεων ζωής. Εστιάζει ιδιαίτερα στα προβλήματα της εφηβικής ηλικίας των μαθητών μας καθώς αποτελεί μια περίοδο στην ζωή του ανθρώπου κατά την οποία συμβαίνουν σε μικρό χρονικό διάστημα πολλές και απότομες εσωτερικές και εξωτερικές αλλαγές. Αυτή η μετάβαση προς την ενηλικίωση χαρακτηρίζεται από αποσταθεροποίηση και καθιστά τους εφήβους περισσότερο ευάλωτους όχι μόνο στην χρήση ουσιών αλλά και σε άλλες μορφές εξαρτημένης συμπεριφοράς που εκφράζονται στο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στο χώρο του σχολείου , στους κινδύνους που κρύβονται πίσω από τις παντοειδείς εξαρτήσεις της εποχής, τον εθισμό στο διαδίκτυο, τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και το κάπνισμα. Ιδιαίτερα το κάπνισμα είναι ένας αδιαμφισβήτητος εχθρός. Καταστρέφει ζωές, σκοτώνει ανθρώπους, διαλύει σε πολλές χώρες τα εθνικά συστήματα υγείας. Κυρίως επηρεάζει τους νέους ανθρώπους και τα παιδιά. Το Υπουργείο Παιδείας αναλαμβάνει εκστρατεία σε συνεργασία με το Harvard και με ελληνικά πανεπιστήμια γιατί σε αυτή ακριβώς την ηλικία των 14-15-16 χρόνων μπορούμε να προλάβουμε το κάπνισμα. Ξέρουμε όλοι ότι η καταστολή είναι πάντοτε το δεύτερο και λιγότερο αποτελεσματικό μέτρο.
Το πιο σημαντικό είναι η πρόληψη. Πρόληψη σημαίνει σχολείο, σημαίνει αγωγή υγείας.
Τα Εκπαιδευτικά προγράμματα του Κέντρου Κοινωνικής Παρέμβασης είναι προγράμματα πρόληψης-Αγωγής Υγείας και απευθύνονται με μορφή Σεμιναρίων σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου. Στόχος των Σεμιναρίων αυτών είναι η ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης του εφήβου-μαθητή στην κρίσιμη περίοδο της ζωής του. Μέσα από βιωματικές διεργασίες μοιράζεται με τους συμμαθητές του αγωνίες και ανησυχίες, δέχεται συναισθηματική υποστήριξη από ειδικούς, καλλιεργώντας παράλληλα ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες.
Θεωρούμε ότι η συμβολή των Σεμιναρίων του Κέντρου Κοινωνικής Παρέμβασης είναι ουσιαστικής σημασίας στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος στο σχολείο μας καθώς οι εντυπώσεις, εμπειρίες, απόψεις και γενικότερα ο «απόηχος» που φτάνει ως εμάς από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας είναι θετικός . Διεθνείς Οργανισμοί όπως η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, το Συμβούλιο της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Κοινότητα συμφωνούν ότι η ανάπτυξη προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής της υγείας είναι η πλέον ενδεδειγμένη μέθοδος για την πρόληψη και βελτίωση της υγείας των ανθρώπων και του περιβάλλοντος. Η μετάδοση έγκυρων γνώσεων, η ενίσχυση της προσωπικότητας και η ανάπτυξη δεξιοτήτων στη λήψη αποφάσεων είναι τα θέματα που προβάλλονται από τη σύγχρονη προσέγγιση τέτοιων σεμιναρίων και προγραμμάτων και συμβάλλουν στον έλεγχο και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου και της υγείας του.
Η υλοποίηση των ανωτέρω σεμιναρίων και προγραμμάτων μέσα από την ενεργητική και βιωματική μάθηση στην αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών/τριών, ενισχύει την υπευθυνότητα, την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση και την ικανότητα του μαθητή για την υιοθέτηση θετικών τρόπων και στάσεων ζωής. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται αποτελεσματικά όταν οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι συμπεριφορές που διδάσκονται στην τάξη, υποστηρίζονται και ενισχύονται από το φυσικό, κοινωνικό και ψυχολογικό περιβάλλον του ίδιου του σχολείου, σε συνεργασία με άλλους κοινωνικούς φορείς, ώστε το σχολείο να συμβάλλει πραγματικά σε ένα πλούσιο και ενδιαφέρον ταξίδι ζωής…
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός / Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων.
Τρίτη 11 Μαΐου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα σχόλια να γίνονται μόνον επώνυμα!