Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010

Διαμαρτυρία των φίλων του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας

Προς : Τον κ. Υπουργό
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
κ. Δημήτρη Ρέππα.
Κοιν.: Ως πίνακας Αποδεκτών
Κύριε Υπουργέ,
Ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, σας μεταφέρει την οργή του λαού...
....της Μεσσηνίας και της υπόλοιπης Πελοποννήσου για τις απαράδεκτες και κατάπτυστες
ενέργειες της κυβέρνησής σας και ειδικά του Υπουργείου σας, στην κατεύθυνση της
ολοκληρωτικής κατάργησης του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου και την αυθαίρετη
διαγραφή της Περιφέρειάς μας (και δική σας) από το σιδηροδρομικό χάρτη της Ελλάδας και
της Ευρώπης, όπως αυτό προκύπτει από τις πρόσφατες «κατευθυνόμενες» διαρροές στον
έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
Είναι πια προφανές ότι η μακροχρόνια προσπάθεια όλων των κυβερνήσεων της
τελευταίας 20ετίας για την απαξίωση του σιδηροδρόμου, ώστε να φαντάζει φυσιολογικός ο
αφανισμός του, αποδίδει καρπούς προς τέρψιν των ανταγωνιστών του και των συμφερόντων
τους, που όλοι σας πειθήνια υπηρετήσατε. Κατόπιν ενεργειών σας λοιπόν, μετατρέψατε τον
ΟΣΕ από επιχείρηση υπεύθυνη για την διαχείριση και εκμετάλλευση του Ελληνικού
σιδηροδρόμου, σε:
•Πεδίο εξυπηρέτησης μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων σας
•Δεξαμενή πελατειακών σχέσεων και ακατάπαυστων διορισμών
•Κρυψώνα μέρους του δημοσιονομικού ελλείμματος
•Άντρο διαφθοράς και αδιαφάνειας στις προμήθειες σιδηροδρομικού υλικού
•Καταβόθρα του Εθνικού και Κοινοτικού χρήματος για τον εκσυγχρονισμό του
σιδηροδρόμου που ουδέποτε απέδωσε τα αναμενόμενα
•Παραχώρηση κύκλου εργασιών του ΟΣΕ σε ημέτερους ιδιώτες επιτήδειους που
ουδέποτε τις έφεραν εις πέρας, ούτε και ελέγχθηκαν γι’ αυτό
Σελίδα 1 από 3
•Γκέτο καλοπληρωμένων συμβούλων, managers και εταιριών παροχής υπηρεσιών που
ως σιδηροδρομικά αναλφάβητοι, τελικά έβλαψαν το σιδηρόδρομο
•Μηχανισμό δημιουργίας, ανέλιξης και υποστήριξης πολιτικών προσώπων μέσα από
τις τάξεις ενός διεφθαρμένου συνδικαλιστικού κινήματος
Παράλληλα, ουδέποτε το κράτος επιδότησε τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο - ως όφειλε -
στα δρομολόγια σε άγονες και ακριτικές περιοχές για Εθνικούς λόγους, στα φθηνά εισιτήρια
και στις εκπτώσεις που παρείχε σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού για κοινωνικούς λόγους,
ούτε καν επωμίστηκε – ως όφειλε - το οικονομικό βάρος της κατασκευής των υποδομών και
του εκσυγχρονισμού του, όπως έγινε για τα άλλα μέσα μεταφοράς (αυτοκινητόδρομοι,
λιμάνια, αεροδρόμια) διογκώνοντας έτσι πλασματικά το έλλειμμα του ΟΣΕ. Και φυσικά ποτέ
κανείς σας δεν ενδιαφέρθηκε για την ουσιαστική εκμετάλλευση των ιδιαίτερων
πλεονεκτημάτων του σιδηροδρόμου και τη μετατροπή τους σε μηχανή ανάπτυξης της
Εθνικής Οικονομίας και της ποιότητας ζωής, όπως γίνεται σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
Κύριε Υπουργέ, μετά απ’ όλα αυτά που σαφώς σας είναι γνωστά, και αφού
προεκλογικά μας μιλήσατε για την Πράσινη Ανάπτυξη, την ακεραιότητα και το δημόσιο
χαρακτήρα του Ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, ετοιμάζεστε τώρα να διαπράξετε το
μεγαλύτερο έγκλημα στην ιστορία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, εξαφανίζοντας κρατική
περιουσία και πολύτιμες Εθνικές Υποδομές, επειδή είναι ζημιογόνες, κάτι που εσείς και οι
προκάτοχοί σας προκαλέσατε με την ανεπάρκειά σας και τις άστοχες επιλογές σας, όπως
έγινε και στην περίπτωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Και αποτελεί τουλάχιστον Εθνική Προδοσία εκ μέρους σας, το γεγονός ότι
αποφασίζετε την ολοκληρωτική κατάργηση του δικτύου πριν καν διερευνήσετε τους πιθανούς τρόπους εξορθολογισμού και μείωσης του διογκωμένου κόστους εκμετάλλευσης και
χωρίς καν να τολμήσετε να βάλετε μια τάξη στην ασυδοσία και την αναρχία που βρίθει
στον ΟΣΕ και που εσείς δημιουργήσατε με τη συμβολή σας και την ανοχή σας.
Επειδή λοιπόν οι αγαθές σας προθέσεις δεν είναι διόλου αυτονόητες, όσον αφορά
το Δίκτυο Πελοποννήσου, απαντήστε μας Κύριε Υπουργέ:
•Τι θα γίνει με τη νέα σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου-Τρίπολης-
Καλαμάτας, η οποία χρυσοπληρώθηκε από Εθνικούς πόρους και μετά από επτά
χρόνια εργασιών δεν έχει ακόμα λειτουργήσει πλήρως; Θα την καταργήσετε
ανακαινισμένη; Πως θα δικαιολογήσετε αυτό το σκάνδαλο;
•Ποιόν εξυπηρετείτε με την παράλογη επιμήκυνση της διαδρομής Κόρινθος – Άργος –
Τρίπολη, που ενώ καλύπτεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά όπως απεδείχθη στις δοκιμές, το
τρένο εξαναγκάζεται σε βραδυπορία ώστε να απαιτούνται 2,5 ώρες;
•Γιατί υποβαθμίστηκε ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Μεσσηνίας με τις εξαιρετικές
πληρότητες και την ιδιαίτερη συμβολή στην ποιότητα των τοπικών μετακινήσεων;
•Πως επιτρέπετε να υπάρχουν μόνο δύο δρομολόγια ημερησίως στον άξονα Πάτρα –
Πύργος – Καλαμάτα ο οποίος διασχίζει την πυκνοκατοικημένη δυτική Πελοπόννησο
και πάνω από 15 αυτοκινητάμαξες να παραμένουν ανενεργείς στα μηχανοστάσια, ενώ
μέχρι τον Ιούλιο του 2009 υπήρχαν έξι αρτηριακά και πολλά τοπικά δρομολόγια με
πολύ ικανοποιητικές πληρότητες;
•Γιατί καταργήθηκε η υπηρεσία μεταφοράς δεμάτων καθώς και κάθε εμπορευματική
δραστηριότητα του δικτύου;
•Με τις ανωτέρω συνθήκες δεν νομίζετε πως είναι προκλητικό να ισχυρίζεστε πως το
δίκτυο είναι ζημιογόνο; Δεν αποτελεί θρασυδειλία η απόφαση για κατάργησή του,
αντί να κινητοποιηθείτε στην κατεύθυνση της περικοπής άσκοπων εξόδων και
αύξησης των εσόδων;
Σελίδα 2 από 3
Κύριε Υπουργέ, ο κόσμος πια καταλαβαίνει και δεν θα δεχθεί άλλο τον εμπαιγμό και
την κοροϊδία. Απαιτούμε να μην καταργηθεί ούτε ένα χιλιόμετρο της σιδηροδρομικής μας
γραμμής. Απαιτούμε να εφαρμοστούν πυκνά δρομολόγια, σε όλες τις κατευθύνσεις, σωστά
προσαρμοσμένα στις ανάγκες του επιβατικού κοινού, με λογικό κόμιστρο και με αξιοπρεπές
τροχαίο υλικό. Απαιτούμε ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, ασφαλές, ποιοτικό, οικολογικό
και οικονομικό που να μην μας υποχρεώνει να διέλθουμε από τα πανάκριβα διόδια. Δεν μας
ενδιαφέρει καθόλου αν αυτό θα γίνει υπό τη μέριμνα του ΟΣΕ, ή οποιουδήποτε άλλης
φύσεως νέου Διαχειριστή. Αυτό είναι δική σας απόφαση και ευθύνη, αρκεί να μην
δημιουργήσετε ξανά ένα αναξιοκρατικό μόρφωμα.
Σε κάθε περίπτωση οφείλετε να κινηθείτε προς την κατεύθυνση του ουσιαστικού
εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου, απαλλάσοντάς τον από το μολυσματικό του φορτίο
και θέτοντάς τον στην υπηρεσία του ταλαιπωρημένου λαού. Εμείς θα είμαστε αρωγοί
σας σε κάθε τέτοια προσπάθεια. Μην συνεχίσετε όμως το εγκληματικό έργο των
προκατόχων σας, δολοφονώντας το τρένο και μένοντας έτσι στην σιδηροδρομική μας
ιστορία ως ο υπεύθυνος του μεγαλύτερου εγκλήματος που συντελέστηκε στα μέσα
σταθερής τροχιάς μετά το 1956, όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πάλι αντικαθιστούσε
τις ράγες με άσφαλτο.
Για το Δ.Σ.
Ο Γραμματέας Ο Πρόεδρος
Λεωνίδας Κυλιντηρέας Κωνσταντίνος Τριαντάφυλλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ τα σχόλια να γίνονται μόνον επώνυμα!