Τρίτη, 8 Ιουνίου 2010

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

"Κάθε φορά που ο λόγος ξετυλίγει ένα γεγονός, ο κόσμος ξαναχτίζεται από την αρχή. Τίποτε δεν είναι τόσο μεγάλο όσο ο λόγος, ο οποίος δημιουργεί τόσα πολλά με τόσο λίγο." (E. Benveniste)
Η αναβάθμιση της σχολικής βιβλιοθήκης του 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων άρχισε...


...το Σεπτέμβριο του 2009 σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και με την οικονομική στήριξη Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Στεγάζεται σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, στο ισόγειο του 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων.
Η εφαρμογή νέων παιδαγωγικών μεθόδων, η ακολούθηση συνεργατικών τακτικών και η αξιοποίηση των νέων αυτών εργαλείων μάθησης μπορούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας καθώς και να εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες και απαιτήσεις διδασκόντων και διδασκομένων. Οι ιστοσελίδες και οι βάσεις πληροφοριών που παρέχονται μέσω του διαδικτύου αποτελούν για όλους χρήσιμο εργαλείο έρευνας αλλά και πηγή πληροφοριών για την εκπαιδευτική πράξη. Σε αυτή τη διασύνδεση της διδασκαλίας με τις Νέες Τεχνολογίες η Σύγχρονη Βιβλιοθήκη έχει όλες τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσει τα μέλη της σχολικής κοινότητας και να προάγει την δια βίου παιδεία και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους. Στο ελκυστικό περιβάλλον που διαθέτει, περιλαμβάνει επιλεγμένη συλλογή χιλιάδων τίτλων και ποικίλα οπτικοακουστικά μέσα. Συγκεκριμένες καινοτόμες διδακτικές προτάσεις και πρωτότυπος σχεδιασμός πολιτιστικών εκδηλώσεων επιβεβαιώνουν τη δυνατότητα και αναγκαιότητα προσέγγισης της γνώσης με τη χρήση της Σχολικής Βιβλιοθήκης.
Οι βιβλιοθήκες πληροφορούν το κοινό για το τι υλικό διαθέτουν και πώς είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτό. Πριν από την εποχή των ηλεκτρονικών υπολογιστών, αυτό γινόταν με τον καρτοκατάλογο — ένα έπιπλο με πολλά μικρά συρτάρια τα οποία περιείχαν δελτία (κάρτες) που αντιστοιχούσαν σε βιβλία ή άλλο υλικό. Στις μεγάλες βιβλιοθήκες ο καρτοκατάλογος συχνά γέμιζε ένα ολόκληρο δωμάτιο. Η εμφάνιση του Διαδικτύου, όμως, οδήγησε στη χρήση των ηλεκτρονικών καταλόγων (οι οποίοι στην αγγλική αναφέρονται συχνά ως "webcats" ή OPAC, "online public access catalog"), οι οποίοι δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να διεξάγει αναζήτηση στις συλλογές της βιβλιοθήκης από οποιοδήποτε σημείο με πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Αυτός ο τρόπος τήρησης καταλόγου είναι συμβατός με νέα είδη βιβλιοθηκών, όπως είναι οι ψηφιακές βιβλιοθήκες, καθώς και με παραδοσιακές βιβλιοθήκες που έχουν εκσυγχρονιστεί.
Σκοπός της βιβλιοθήκης είναι να συνεισφέρει στην επίσημη εκπαιδευτική διαδικασία, στηρίζοντας το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Να ενθαρρύνει την αυτομόρφωση, τη συνεχή ενημέρωση και να ικανοποιεί τις εκπαιδευτικές, πληροφοριακές αλλά και ψυχαγωγικές ανάγκες του κοινού της. Να διευρύνει τους ορίζοντες του σχολείου και της εκπαιδευτικής κοινότητας εν γένει, μέσω της διάθεσης τεκμηριωμένης πληροφορίας σε κάθε μορφή: βιβλία, περιοδικά, μη έντυπο υλικό, ηλεκτρονικό υλικό, νόμιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες δικτύου κ.λ.π. Παράλληλα, σκοπός της Βιβλιοθήκης είναι να ενημερώνει και να καθοδηγεί, με κάθε τρόπο, τους χρήστες για την άριστη χρήση των υπηρεσιών της.
Δικαίωμα χρήσης της βιβλιοθήκης μπορούν να έχουν: οι μαθητές, το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του Σχολείου, ερευνητές κάθε επιστήμης, σπουδαστές, αλλά και φορείς και ιδιώτες του Ν. Τρικάλων
Η Βιβλιοθήκη θα είναι ανοιχτή προς εξυπηρέτηση των χρηστών της από τις 9.00 π.μ. έως τις 13.00 μ.μ.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ: ΑΜΑΛΙΑ Κ. ΗΛΙΑΔΗ (καθηγήτρια κλάδου ΠΕ2 φιλολόγων)
Της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, φιλολόγου-ιστορικού (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ’ το Α.Π.Θ.)
Υπεύθυνης Σχολικής Βιβλιοθήκης 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων, πιστοποιημένης επιμορφώτριας Ενηλίκων του Ε.ΚΕ.ΠΙς
ailiadi@sch.gr
http://users.sch.gr/ailiadi , http://blogs.sch.gr/ailiadi , http://www.matia.gr , http://www.emy67.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ τα σχόλια να γίνονται μόνον επώνυμα!